כנס פורץ גבולות
לאנשי מכירות
כנס פורץ גבולות
ייעודי לאנשי מכירות
איך מחדשים לאנשי מכירות ומאתגרים אותם ככה שיחוו פריצת גבול? לא פשוט...
ארגון שזיהה שמנהלי המכירות שלו נדרשים לעבור לMode הרבה יותר פרואקטיבי ולהדביק את קצב השינויים שקורים בסביבה שלהם, הלקוחות כבר לא מתדפקים על אולמות התצוגה וצריך למצוא דרכים יצירתיות להגיע אליהם לפני שהמתחרים יעשו את זה…
החלטנו להציב בפניהם אתגר אמיתי, כזה שקורה בחיים האמיתיים- התכנסנו בטיילת של חיפה, אחרי שפתחנו את הבוקר והתחברנו למטרות הסמינר, אספנו מהמשתתפים את הארנקים, השעונים, הניידים, ופיזרנו אותם ברחבי העיר בעיניים מכוסות.
המטרה- לבצע משימות שונות שכוללות אינטראקציה עם הסביבה העירונית במטרה להתנסות בחוויה של פריצת גבולות.
קיבלנו תמונות שלהם שותים קפה במרפסות של בתים פרטיים בקומה 3, סרטוני ווידאו בהם הם מחליפים מוכרים בחנויות ועוד ועוד.
היה יפה לראות איך בעיבוד כל אחד מהם מצא את דרכו להניע ולהשפיע ודיברנו על הפער בין התעוזה שהפגינו כאן בהתנסות למול הקיפאון שמפגינים ביומיום.
צרו איתנו קשר ונבנה לכם כנס ייעודי למחלקת מכירות
החצי השני של היום היה מאתגר לא פחות- חילקנו את המשתתפים לצוותים קטנים 3-5 אנשים עם שטר של 50 ש"ח. הם היו צריכים למנף את הכסף הזה ולחזור תוך שעתיים עם לפחות 500 ש"ח! המשתתפים נענו לאתגר, היה שם צוות שקנה וורדים ומכר לאנשים במסעדות בזמן ארוחת צהריים, היה צוות שירד לים ומכר בקבוקי מים, אבל הצוות שהצליח להשיג את התשואה הגבוהה ביותר בהרבה היה הצוות שהתחיל מנקודת מוצא הפוכה- ובמקום לחשוב מה יש בסביבה שאני יכול למכור- שאל מה אנשים צריכים עכשיו? 14:00 בצהריים, יום חם, אחרי ארוחת צהריים, רכבים תקועים על הכביש בתנועה בין הרמזורים- מה שהכי היו רוצים זה כוס קפה לאוטו. הם מצאו חנות לציוד מטיילים והצליחו להשיג בארטר על גזייה בתמורה לפרסום בפייסבוק, בישלו קפה שחור והחלק הכי יפה בכל העסק- הם החליטו שהם יחלקו אותו במתנה לנהגים, הכסף שיגייסו הולך לתרומה, וכל נהג יחליט כמה הוא רוצה לשלם.

בצוות הזה קרה משהו שלא קרה בצוותים האחרים- רמת ההתלהבות והאנרגיה שלהם רק עלתה לאורך המשימה, 15 דק' לפני הסיום הם עמדו על 550 ש"ח, אבל הם ממש לא חשבו שזה מספיק, הם המשיכו עד הדקה האחרונה, ובמקרה או שלא, שני הרכבים האחרונים החליטו לשלם עבור כוס קפה שחור ברמזור 100 ש"ח. בסופו של דבר הצוות הזה גייס לבדו 750 ש"ח כאשר הצוותים הנוספים גייסו סכומים יפים בעצמם, כל הכספים כמובן הלכו לתרומה לבחירת הארגון
בניית תוכניות עבודה:
את היום השני הקדשנו לבניית תוכניות עבודה ולתרגום התובנות מאתמול להחלטות שאפשר ליישם.
אז איך אנחנו ניגשים לבניית תוכניות עבודה?
אנחנו עובדים עם מודל 9 השלבים מאסטרטגיה ליישום, (מוזמנים להוריד את הערכה לHR)
אם נצלול לשלב גיבוש האסטרטגיה,
קודם כל מתחילים מהסוף להתחלה- יוצרים תמונת הצלחה משותפת
בעוד שנה מהיום, איך זה נראה כשהצלחנו לממש את היעדים שלנו? מה אומרים עלינו? (הנהלה, ממשקים, עובדים, לקוחות)
בשלב הזה קל מאד לפספס…
או שיוצרים תמונת הצלחה שהיא שאפתנית מדי ובסופו של דבר אין יכולת אמיתית לממש אותה, או שלא מעיזים מספיק ומסיימים עם תמונת הצלחה שלא מאתגרת מספיק או מחוברת לאג'נדה הרחבה יותר של הארגון ולא תאפשר ליצור ערך משמעותי.
אז איך יודעים אם התמונה שהגדרנו מדויקת?
קודם כל מוודאים שהיעדים שמופיעים בה מחוברים לליבת העשייה, ולתשוקות של חברי הצוות, יעד מדויק הוא כזה שבא מבפנים, ולכן מייצר תחושת התרגשות!
בשלב השני גוזרים לאחור מתוך תמונת ההצלחה מה צריכים להיות המיקודים לשנה הקרובה
טיפ חשוב! לטרמינולוגיה יש כוח ואנחנו אוהבים להשתמש בשפה של Must Win Battles – אז מה יהיו הקרבות שאנחנו חייבים לנצח?
MWB מדויק צריך לענות לפרמטרים הבאים:
1. לייצר ערך משמעותי
2. להיות ממוקד בצרכי השוק/ הלקוחות
3. לייצר תחושת מחוייבות והתלהבות
4. להיות Winable- מאתגר במידה הנכונה, כלומר- ישים, ספציפי ומוחשי
מה שהתחיל בתור כנס השקה עבור פורום המנהלים הבכיר, המשיך לתהליך הטמעה לרוחב כלל דרגי המנהלים, אבן דרך הצליחו להתאים את הפתרון הנכון לצורך שלנו ולעשות את זה בדרך חווייתית ומהנה.
ענבל מרטינז Director of Learning and development center at Migdal Group
”הכנס שעשינו עם אבן דרך המחיש באופן מדויק את האזורים של חוסר שיתוף הפעולה ונק' הכאב בתהליכים שלנו, בדרך משחקית ומהנה וללא שיפוטיות, ולכן הצליחה להפיל המון אסימונים בארגון. חצי שנה לאחר מכן אנחנו עדיין נשענים על היסודות שבנינו בעקבות הכנס“
טלי גלעד Global Organizational Development Director at Payoneer
מתודות מכנסים
מכונת "רוב גולדברג" הוא כינוי שניתן למערכת מסובכת מאוד, המורכבת מחלקים רבים וליעתים שונים מאוד באופיים, המבצעת תהליך ארוך, צעד אחר צעד בתגובת שרשרת. על מנת לבצע בסופו פעולה פשוטה.
רוצים לאמץ מיינדסט אג'ילי?
מרגישים שיש צורך לחזק את הפרקטיקות האג'יליות?
פיתחנו בדיוק בשבילכם התנסות מדליקה שגם תהיה חוויה כיפית ומגבשת כצוות וגם תאפשר למידה והתפתחות, וזיהוי של מה תהיה קפיצת המדרגה הבאה שלכם בעולם האג'ייל.
המשתתפים נדרשים לתכנן ולבנות ביחד פירמידת ענק אשר מורכבת כפאזל תלת מימדי, במהלך ההתנסות הם נדרשים לייצר סנכרון ואינטגרציה בין הקבוצות השונות. ולהתייחס לאלמנטים עיצוביים.
מסע המחקר היא מתודה מרתקת, מעוררת השראה, ומלמדת מאוד בה המשתתפים הופכים ללומדים פעילים היוצאים לחקור וללמוד מסיפורים, ארגונים ואנשים אחרים שהצליחו לעשות שינוי מהותי מול האתגר שלהם בארגונים שונים ומגוונים.
מוכנים לפצח את חווית הכנס הווירטואלי שמותאם ספציפית עבורכם?