מערכת ה-PSP מזהה את שלושת הגורמים המרכזיים שמניעים את הארגון לבנות תאוצה ולהשיג תוצאות קבועות ומעבר להן.
מה זה עושה?
כאשר שלושת מנועי הצמיחה הללו (או גלגלי השיניים) מיושרים ומתפקדים היטב, הם מניעים את הארגון כולו. כמו גלגלי שיניים משומנים היטב המפעילים מכונה, השילוב של האנשים, האסטרטגיה והתהליכים מייצר תוצאות עוצמתיות. כל גלגל מסתובב בצורה חלקה, מחזק את האחרים ודוחף את הארגון לעבר יעדיו בצורה מהירה ויעילה.
מה זה אומר?
מנקודת מבטו של מנכ"ל או יו"ר הדירקטוריון, זה אומר שתוכלו להיות בטוחים שהארגון יעמוד ביעדיו. אתם יודעים שיש לכם את הבסיס הנכון להצלחה, וההשקעות שלכם נוטות יותר להניב תשואה חזקה.
כאשר מערכת הצמיחה של PSP פועלת במלואה, הארגון יכול להגיע לתוצאות יוצאות דופן עם פחות חיכוכים, פחות מאמץ, ורווחיות מוגברת – וכל זה תוך השגת היעדים האסטרטגיים.
זה כמו צוות חתירה: כשהכולם חותרים בקצב ובכיוון אחיד, הסירה מתקדמת במהירות וצוברת תאוצה עם מינימום מאמץ מכל משתתף. אבל אם החותרים אינם מתואמים או חותרים בכיוונים שונים, ההתקדמות קשה. זה דומה לרכיבה על אופניים: הדחיפה הראשונית דורשת מאמץ, אבל ברגע שהגלגלים מתחילים לנוע – המהירות נבנית עם פחות מאמץ. ככה זה מרגיש כשהשלושה הללו מסונכרנים היטב בארגון.
מהם שלושת הגורמים?
אנשים:
האנשים הנכונים במקומות הנכונים – צמיחה היא בלתי אפשרית ללא האנשים המתאימים. לפי ג'ים קולינס, העדיפות מספר 1 של מנכ"לים צריכה להיות לוודא שלפחות 80% מהתפקידים הקריטיים מאוישים על ידי האנשים הנכונים. עליכם לזהות את התפקידים המרכזיים בארגון ולהעריך עד כמה אותם תפקידים מאוישים על ידי האנשים הנכונים. אם הנתון נמוך מ-80%, זה צריך להיות המיקוד המרכזי שלכם כמנהלים.
צוות ביצועים גבוהים (HPT): כדי לנוע במהירות, צוות ההנהלה חייב לעבוד באופן אפקטיבי יחד, למנף את החוזקות של כל אחד, ליהנות משיתוף הפעולה ולהשיג תוצאות. כמה הייתם מדרגים את הצוות הנוכחי שלכם? מ-1 עד 10? אם הציון נמוך מ-8, יש בעיה.
ניהול דרג ביניים חזק: מנהלים בדרג הביניים הם קריטיים להפעלת הארגון בצורה חלקה ותמיכה בחזון ההנהלה. הם עמוד השדרה של הארגון, ואם הם לא מזדהים עם האסטרטגיה ועובדים כפורום אחד, קשה מאוד להשיג תוצאות אסטרטגיות.
אסטרטגיה:
ללא אסטרטגיה ברורה, הארגון הופך לעיתים קרובות לריאקטיבי ולא ממוקד בצמיחה, והוא בוודאי לא ממקסם את הפוטנציאל שלו. אסטרטגיה כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים:
תמונת עתיד ברורה: תמונה עתידית חיה וברורה של המקום אליו הארגון צריך להגיע בשנה-שלוש שנים הבאות. לא רק מספרים, אלא תמונה מפורטת של לקוחות, מוצרים, תפעול, אנשים, תרבות, הצלחה ועוד.
3-5 מנועים אסטרטגיים: החזון הוא כוכב הצפון, אבל המנועים האסטרטגיים הם הקרבות שחייבים לנצח – האזורים הקריטיים שעליהם יש להתמקד כדי להגיע לשם. כל אחד בארגון צריך לדעת מהם המנועים האסטרטגיים הספציפיים וכיצד מה שהוא עושה מונע את היוזמות הללו קדימה.
פלטפורמת יישום האסטרטגיה: גם האסטרטגיה הטובה ביותר צריכה מערכת שמבטיחה התקדמות עקבית, ומאפשרת להשיג יעדים לטווח קצר וארוך. אסטרטגיה ללא פלטפורמת יישום ונקודות ביקורת לא תבוצע כהלכה.
תהליכים:
כשהארגון צומח, הוא זקוק לתהליכים המתאימים לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. תהליכים אלו צריכים להיות מאוזנים: פשוטים מספיק כדי לשמור על מהירות, אך מאורגנים מספיק כדי להבטיח עבודה יעילה ואפקטיבית. שלוש רמות תהליכים קריטיות הן:
מכונת מכירות משומנת היטב: ללא מכירות, הארגון לא יכול לשרוד. המנהלים חייבים להבטיח שמערכת המכירות – משיווק ועד לסגירת עסקאות ותפעול – פועלת ביעילות מרבית.
תהליכים תפעוליים: מיפוי של תהליכים מרכזיים והקפדה על כך שיש מערכות יעילות לתמיכה בפרודוקטיביות ואפקטיביות.
רוטינות ניהוליות: רוטינות ניהוליות אפקטיביות הן כמו שמן בגלגלים; הן שומרות על תנועה חלקה, מזהות בעיות בזמן (כשהן עדיין קטנות) ומניעות את הארגון קדימה באופן עקבי.
כאשר שלושת הגורמים הללו מתפקדים כראוי, הם מהווים את הליבה שמניעה את הארגון קדימה.
אם אתם מעוניינים באבחון מהיר ללא תשלום כדי לבדוק אילו גורמים זקוקים לחיזוק וזקוקים לעזרה ביישום – פשוט צרו קשר!